Vår utbildningsfilosofi och syn på lärandeprocesser

Vår utbildningsfilosofi

Våra utbildningar är utformade så att deltagarna får kunskaper och erfarenheter i alternativa sätt att tänka och agera som professionella. Dessa utvecklas i relation till deltagarnas egna arbetskontexter för att vara så användbara som möjligt.

Vi utbildar professionella för samarbeten med individer, par, familjer samt personalgrupper utifrån Systemiska Styrkebaserade perspektiv, metoder och tekniker.

För att vi som professionella, genom våra samarbeten med människor, skall kunna influera dem på ett sådant sätt att dessa målsättningar uppnås krävs kunskap och erfarenhet.

Det fundament som krävs är en etisk godtagbar filosofi med välgrundade teorier och en mångsidig praktik. Utifrån vår filosofi utvecklar vi sedan metoder och tekniker som är användbara i relation till vår personliga stil.

Tillbaka till toppen av sidan ^

Vår syn på lärandeprocesser

Utbildningarnas innehåll:

  • Deltagarna får utbildningserfarenheter som för dem i kontakt med en uppsättning av teorier, koncept, metoder, färdigheter och tekniker som utvecklats av Systemiskt arbetande professionella.
  • Utbildningen är baserad på att deltagarna läser och arbetar med de böcker och andra texter som föreslås av utbildningsansvariga.
  • Som en del av lärandeprocessen kommer utbildningsgruppen och utbildningsansvariga att erbjuda Dig feedback i relation till Ditt lärande.



Utbildningarnas kontexter:
  • Utbildningarna är så utformat att deltagarna får omväxlande utbildnings- och träningserfarenheter utifrån olika Systemiska förhållningssätt.
  • Utbildningserfarenheterna är organiserade så att deltagarna i utbildningen kan läsa om, observera, öva och granska dessa erfarenheter både i Frivoltens och i sin egen professionella arbetskontext.

Tillbaka till toppen av sidan ^

»» Utskriftsvänlig sida (klicka här)